keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Vantaa, Best Western Airport Hotel Pilotti, 20.-21.9.2012

Saavuimme Helsinki-Vantaan lentokentälle iltaseitsemän aikoihin. Veimme matkalaukut lähtöselvitykseen, jotta saisimme nukkua aamulla hieman pidempään. Olimme varaneet hotelli Pilotista huoneen häämatkaamme edeltävälle yölle, sillä lento lähti jo ennen aamu kuutta.

Huonehinta yöltä oli 87 €, mihin sisältyi aamupala, lentokenttäkuljetus ja ilmainen kahden viikon parkkipaikka hotellin pihassa.
Huone oli siisti ja kotoisa. Kuitenkin suihkussa olisi mieheni mukaan saanut olla enemmän tilaa.

Hotellilla oli välimerellisiä ruokia tarjoava ravintola Volare, mihin päätimme mennä syömään ja hankkimaan oikeanlaista lomatunnelmaa.
Ravintola oli täynnä, mutta ruoat tulivat siitä huolimatta nopeasti. Välimerellinen salaatti tzatzikilla ja vuohenjuustolla oli todella hyvää, ja sen sai hintaan 11 €. Mieheni valitsema jokirapurucolaspagetti, 19 €, oli sekin kuulemma ihan hyvää, eikä annoksen koossakaan ollut valittamista.

Naapurihuoneen itkuinen lapsi parkuineen herätti pitkin yötä. Yöunet jäivät melko vähäisiksi.

21.9.2012

Aamulla ehdimme aamupalan varhaiskattaukseen. Aamupalalle ei oltu vielä katettu lämpimiä ruokia, mutta leivät olivat riittävät tähän aikaan vuorokaudesta.
Olimme varanneet lentokenttäkuljetuksen klo 4.40, ja olimmekin jo hyvissä ajoin lentokentällä. Lento lomakohteeseen lähti klo 5.50.

5.10.2012

Saavuimme takaisin Suomeen. Odottelimme lentokenttäkuljetusta lentokenttähotellien pysäkkipaikalla, tuloksetta. Soitimme hotellille, mistä kerrottiin, että kuljetukset alkaisivat vasta klo 17.00 (kello oli noin 14.00), joten meidän olisi tultava taksilla.
Hyppäsimme taksin kyytiin, joka laittoi mittarin päälle, ja tämän jälkeen huomasi peräluukun olevan auki. Mittarin raksuttaessa hän asetteli matkalaukut paremmin paikoilleen, kiirettä pitämättä. Tämän jällkeen ajelimme hotellille, varmasti aivan rappusten eteen, vielä ehti mittariin rapsahtaa muutama sentti lisää. Hinta oli 14,10 €, mutta yhtäkkiä summa muuttui, ja loppusumma olikin 16,10 €. Taksikuski ei maininnut tästä itse mitään, joten päätin kysyä asiasta. Tämä oli kuulemma lentokenttälisä, 2 €, minkä taksikuskit veloittavat asiakkailtaan ja maksavat lentokentälle taksitolpan rakentamista varten. Edullisesta huonehinnasta tuli näin jonkin verran hintavampi.

Auto oli ehtinyt kahden viikon aikana peittyä syyslehtien alle, mutta pääsimme pian aloittamaan kotimatkan.